pátek 29. července 2016

10 Instagram účtů, které stojí za to sledovat

Tenhle článek bude tak trochu o sociálních sítích. Respektive o jedné - mojí nejoblíbenější. Instagram. Mánie mě zastihla sice o rok později, než většinu mých kamarádů, ale zato pořádně. Ze všech sociálních médií je to právě Instagram, který mi spolkne nejvíc času. A má to svůj důvod. Nejenže miluju postování vlastních zážitků, fotek knížek a milou komunitu, ale především mám na téhle síti své favority, oblíbence, kteří mě inspirují, motivují a ohromují svými fotografickými i jinými umy. Tady je malá ochutnávka pro případ, že byste ještě sami nebyli jejich "followery". Po dočtení budete. Slibuju. 



Jako knižní blogerka, milovnice knížek a amatérská spisovatelka samozřejmě miluju literaturu a všechno, co se kolem ní točí. Když mám volno a zabrousím na internet, moje první kroky vedou do online knihkupectví Martinus.cz anebo na instagramové profily knižních blogerů. Mým asi úplně nejoblíbenějším profilem s tímto zaměřením je tento. Slečna nejenže krásně fotí knihy a má skvělý literární vkus, ale je i výtvarně nadaná, tudíž je její Instagram opravdu pastvou pro oči.


Fanoušci Harryho Pottera pozor! Ziba Artystone dělá ty nejkrásnější fotky s tematikou Harryho a samotnými veledíly Rowlingové. Posuďte sami. Já sice stále patřím mezi losery, kteří Harryho ještě nečetli (!), ale milují filmovou sérii a Harry tak nějak patří k jejich životu, protože s ním vyrůstali a jako malí si hráli na Hermionu. Ha. Kromě toho, Ziba často cestuje a kromě fotek knih postuje i fotky z různých exotických destinací, například Havaje. Krása. :) 


Přesuňme se na českou blogovou a tedy i instagramovou scénu. Mojí nejoblíbenější českou knižní blogerkou je Jana z What Jane Read. Na její knižní doporučení dám skoro vždycky, díky ní (a ostatním Martinusákům) si udržuju povědomí o nových titulech a dělám si pořádek v tom, co bych si přečetla ráda a co mě naopak moc nezajímá. Jana k tomu všemu pořizuje naprosto úchvatné fotky - její Instagram a blog jsou mými milovanými virtuálními místy.


Na Instagram tohohle kluka jsem narazila náhodou, když jsem hledala (bůhví proč) obrázky s hashtagem #wolfdog. No a našla jsem účet Honzy, který shodou náhod pochází ze stejného města jako já. A úplně mě dostal. Ty fotky! <3 To je něco neskutečného. Nádherný pes, překrásná příroda a styl života, který obdivuju. Jen tak se toulat po horách, lesích a planinách a tu krásu uchovávat na věčnost. A přitom je to půvab neobvyklý, prostý a zároveň neobyčejně okouzlující. Divoká srdce jej ocení. :) #stayWILD



Zůstaňme ještě chvíli v divočině. Tentokrát se ale přesuňme o tisíce mil dál - do amerického Oregonu. Dlouze se o něm rozepisovat nebudu, samostatný článek věnovaný tomuhle ráji jsem už psala dřív a najdete ho tady. Je to zkrátka můj vysněný kousek světa, kam se snad brzy podívám i v realitě. Prozatím budu dál brouzdat po instagramovém profilu časopisu Oregon Explored. Pokud vám divoká krása téhle země učarovala stejně jako mně, můžete se k odběru přihlásit taky. :) 




Pokud má někdo právo říkat o sobě, že je "world traveller", je to tahle holka. Její blog čtu a sleduju už dlouho (odkaz na něj najdete v biu na jejím Instagramu) a musím říct, že u fotografií z kanadských Rocky Mountains se mi zalily oči slzami, jaká je to neskutečná nádhera! Vážně, tahle holka žije můj sen a je mou velkou inspirací a motivací. 
P.S. Ty kosatky! 



Z divočiny zpět do civilizace. New York. Znáte to, jak se někdy zamilujete do lidí, které jste nikdy nepotkali, a do míst, na nichž jste nikdy nebyli? Tak to je můj případ, pokud jde o New York. Ještě jsem neměla to štěstí tohle nádherné místo navštívit, ale přesto mám pocit, jako bych tam byla už mockrát. Možná je to díky Sexu ve městě a Carrie, možná díky Instagramu What I Saw In New York City. Ale nejspíš za to může obojí. Každopádně, zatím se s tím budu muset spokojit, nicméně jsem si jistá, že jednou zrovna v tomhle městě budu žít. 


Co vás napadne, když se řekne Londýn? Big Ben? London Eye? Westminster Abbey? Mě růže, jízdní kolo a pálené cihly. Proč? Může za to účet Pretty City London, který ukazuje Londýn z netypického hlediska - notoricky známá místa se tam objevují zřídka, zato často uvidíte fotky různých malebných zákoutí, hospůdek, hotýlků, parků a podobně. Kouzlu jejich fotek propadnete rychle. :) 


Profilů oslavujících podzim je spousta a já si dlouho nemohla vybrat ten jeden, který sem umístím. Nakonec mě zaujal tenhle poměrně nový účet Autuvmn. Fotky na něm jsou prostě tak nějak nejvíc podzimní. Déšť, šátky, dýně, koláče a barevné listí. Ach. <3 Na mých x důvodů, proč miluju tohle roční období, se můžete podívat tady. 


A sladká tečka nakonec. Sneh Roy je australská food blogerka, fotografka a kuchařka. Nad jejími krásnými fotografiemi mi plesá srdce a sbíhají se mi sliny. Kulinářské a fotografické umění se v její osobě propojilo v něco mistrovského. Navíc budu nadosmrti obdivovat lidi, co umí vymyslet a uvařit vlastní jídlo, něco, co před nimi ještě nikdo neudělal. Já budu navždycky ten typ člověka, co bude vařit podle receptů druhých. Jen jednou za desetiletí mě osvítí Duch svatý a já přidám do jídla něco, co tam nepatří, a výsledek chutná dobře. To ale asi nebude stačit na to, abych se stala food blogerkou. No nic. Tak budu ty nejlepší aspoň obdivovat na Instagramu.
Pokrm vpravo dole je zmrzlina s příchutí perníku a tiramisu. Wow!  

No a černá ovce seznamu - můj Instagram. Nedosahuje kvality ani úspěšnosti deseti výše uvedených, ale já ho mám ráda. :) Je to fotopříběh mého života a až se na něj v osmdesáti přihlásím (pokud si budu pamatovat heslo a vědět, jak se "leze do počítače"), třeba mi ten pohled vykouzlí úsměv na tváři.

8 komentářů:

  1. Milá Anno, díky moc za nové instagramové tipy! Miluji krásné fotky, takže toto je přesně pro mě :) měj se báječně, Safienka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, já děkuji za komentář! :) Pěkný den. :)

      Vymazat
  2. Honzu znám už delší dobu osobně a moc dobře si na něj ještě pamatuju v době, kdy takovéto fotky na instagramu nevedl. kdo by to do něj řekl, že dneska bude dělat toto :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak myslím, že se díky tvému článku rozhodně inspiruji :)
    http://mujknizniraj.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Janu taky sleduji :) Instagram mě udržuje v kontaktu s knihkupectvím a vím, když vyjde něco nového :) Moc pěkné účty určitě si tady někoho najdu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Aničko, děkuji za komentář! :)

      Vymazat