pondělí 25. července 2016

PHOTO DIARY | Červenec

V červnu jsem napsala/nafotila první fotodeník, jen tak na zkoušku a vám se líbil, za což jsem neskutečně vděčná! Proto, ačkoliv ještě není úplný konec července (ale já už to nemůžu vydržet), je tady fotodeník no. 2. Jak vypadal ve fotografiích můj červenec?


Začátkem července jsme s tátou vyrazili brzy ráno na Vysočinu do lesa, protože od známého slyšel, že rostou houby. Miluju houbaření - procházky po lese za tichého rána působí na mysl skoro meditativně, člověk se nadýchá čerstvého vzduchu, trochu unaví nohy a celý den se pak nese v takovém příjemnějším tempu. Navíc je ta příroda tak krásná! Nemůžu se dočkat podzimních fotek z lesa. 


 Ale houby bohužel moc nerostly. Jen pár babek, kuřátek a hřibů žlučníků, které se ale nedají jíst. 
Aspoň že jsou fotogenické.



Červenec je čas borůvek, které jsou mým nejoblíbenějším ovocem vůbec. Přijde mi zbytečné zapékat je do koláčů, knedlíků a bůhví čeho všeho, jen je pořádně propláchnout a posypat jimi ovesnou kaši nebo zmrzlinu. Nejlépe borůvkovou. Mňam!


Sedmého jsme s partou vyrazily do kina na nový horor Jamese Wana a zase byl skvělý, Wan prostě ty horory umí (až moc), a potom zašly do Rybárny, což je jedna báječná místní restaurace, která si u mě šplhla touhle krásnou a originální výzdobou. Světýlka, to je něco na mě!



A poprvé jsem tam ochutnala hamburger. Pravý hamburger s hovězím masem, ne žádnou náhražku z fastfoodu. Je pravda, že příště bych asi volila spíš kuřecí (už tak nějak ze zvyku), nejsem velký fanoušek hovězího, ale tenhle burger mi i tak moc chutnal a jsem rozhodně ráda, že jsem ho vyzkoušela. 
Až budete v Pardubicích, určitě se v Rybárně zastavte. Zklamaní nebudete. :) 


Květiny, které jsem dala mamce k narozeninám. Musela jsem je vyfotit na památku, než uvadnou. Prchavá krása je ta nejvíce okouzlující. Nemyslíte?


Dopis z Bradavic. X měsíců stresu, že to nikdy nemůžu dát, "protože se tam hlásí tolik lidí a berou jich málo", ze mě najednou úplně opadlo a zalila mě vlna radosti a vděčnosti. A hrozně se těším!  


Zase jsem vytáhla skicák a tužky a dala se do kreslení. Tomuhle koníčku se věnuju párkrát do roka, ale pokaždé, když vezmu do ruky tužku a udělám první tah, zaplaví mě příjemný pocit, já se úplně uvolním, ponořím se do detailů lidské tváře a krásné hudby, která mi hraje do uší, a znovu se zamilovávám do činnosti, které se věnuji odmalička. Na výsledku mi už ani tolik nezáleží, dělám to prostě pro radost. 
P.S. Tohle je Emilia Clarke, kterou můžete znát třeba z filmu Me Before You. 


Taky jsem byla znovu fotit portréty. Líbí se mi, že přes hledáček fotoaparátu si jako fotograf všimnete skrytých půvabů člověka, jehož znáte roky, které jste předtím nevnímali. Třeba rusých vlasů nevšedně kontrastujících se zelenomodrýma očima. I proto miluju focení - je o objevování, zvěčňování a vytváření krásného. Stejně jako třeba malování, psaní, komponování hudby - stejně jako jakékoliv umění. 



Poprvé jsem vyměnila role a stoupla si před foťák místo za něj. Sice to bylo trochu mimo mou komfortní zónu, ale aspoň mám konečně novou profilovku na Facebooku a vzpomínky na hezky strávené odpoledne s kamarádkou. (© Jana Nováková)


Za kvalitu těchto a několika následujících fotek se omlouvám. Vyrazily jsme s částí naší party na
třídenní čundr, který zahrnoval plavbu kanoí po Berounce, a proto jsem si nebrala foťák. A dobře jsem udělala. Samozřejmě jsme se převrátily na dvou ze dvou jezů, které jsme sjížděly. Ale byl to krásný zážitek, i když jsem zbylé dva dny chodila v permanentně navlhlém oblečení, protože se mi ho ani za nic nepovedlo usušit. Povšimněte si těch týmových triček s nápisem Sailor, které jsme sehnaly v předvečer výletu v Terranově! Z nich mám vážně radost, i když taky nezůstala dlouho suchá. Ale byly jsme originální. :) 
Na fotce vlevo nahoře jsme se pokoušely vyfotit na mostě v Berouně, což byl docela oříšek, ale vznikla z toho nakonec docela hezká fotka. Vedle je pohled na krajinu z Karlštejna (ach!) a vlevo dole kostel ve Svatém Janovi pod Skalou - nádherné místo.


Vyšlápnout všechny ty kopce, abychom spatřily tuhle azurovou nádheru, stálo za to! Velkou Ameriku už jsem chtěla vidět hrozně dlouho a jsem ráda, že jsme tam konečně vyrazily (akorát mě tam nahoře vážně mrzelo, že nemám foťák).


 Poprvé jsem viděla Karlštejn. Ten hrad mě okouzlil - jeho majestátnost i malebnost a hlavně historie. Absolvovaly jsme prohlídku, při níž průvodkyně moc zajímavě mluvila o Karlu IV., jeho životě, stavbě hradu a historii vážící se k jeho jednotlivým částem. Karlštejnsko je rozhodně místo, které byste měli navštívit. :)


 A na závěr nějaké čtivo: Příručka Čtěte (Pokud chcete fotografovat lépe) mi učarovala, díky ní jsem se naučila trochu lépe rozumět svému fotoaparátu a našla si své idoly. Recenzi na ni jste si mohli přečíst nedávno. Stejně tak dobře dopadlo i moje první setkání s Fulghumem. Tuláka zrovna čtu a jsem nadšená. A na zbytek se těším. :) 
P.S. V Martinusu mají edici Collins Classics - klasická díla světové literatury (v angličtině) za stovku! Slintala jsem blahem. Zatím mám tři, ale něco mi říká, že tím to nekončí. :) 

Mějte se krásně a užívejte léta!

10 komentářů:

  1. Krásný fotky a moc moc moc gratuluju k přijetí! Ať se ti studium líbí! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Panebože, to jsou tak krásné fotky!
    A přesně jak píšeš, už se taky těším na podzimní les :) já jsem teďka v lese každý den a mám takových zážitků, kterých bych se třeba poflakováním v hospodě fakt nedočkala :)
    Užívej si léto dál a gratuluju moc k přijetí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát! :) Přesně tak, příroda nadevše. Podzimu se nemůžu dočkat:))

      Vymazat
  3. Jééé burgry z Rybárny!!! tam už jsem teda pěkně dlouho nebyla, to musím napravit, protože to tam stojí za hřích :). A houby, jééé, kdepak jste na nich byli, teda jestli to není tajný? :) Jinak fotky jsou parádní s tím foťákem ti to opravdu jde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Domi, díky moc za komentář a pochvalu, na houbách jsme byli na Hluboké na Vysočině, je to les kousek za rybníkem Řeka a Krucemburkem (vesnice) :)

      Vymazat
  4. Moc hezké fotky a ta s tou houbičkou je úplně boží. Gratuluji k přijetí na studia :)
    http://mujknizniraj.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Naprosto jsem propadla tvému blog! Vážně tvoje články mě neskutečně baví a máš přesně takovou uměleckou duši jako já.
    Wow Emilia Clark se ti tak neskutečně povedla! A všechny ty fotky, máš opravdu obrovský talent! Na focení, psaní, kreslení, prostě božíí! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, moc Ti děkuju za takovou chválu! Úplně se červenám. :) Já mám Tvůj blog taky moc ráda. :) :)

      Vymazat