Pár slov k mé maličkosti...

by - 5:45

Fotografie © Karolína Jírová
Jmenuju se Anna, je mi dvaadvacet. Žiju napůl v Praze, napůl ve městě perníku, odkud pocházím. Studuju žurnalistiku na Univerzitě Karlově a píšu pro iDNES.cz, kde mám teď na starosti hlavně seriál Lidé Česka a Cesty vzhůru. Občas přispívám do časopisu Cosmopolitan.

Mojí největší vášní - jak je z obsahu blogu nejspíš zřejmé - je literatura. Většinu svého volného času trávím s nosem zabořeným v knihách, buďto je čtu nebo se je pokouším psát. Těžko se mi vybírá jedna oblíbená, ale obecně můžu říct, že mám slabost pro klasickou ruskou literaturu, zvlášť Vladimira Nabokova, jehož styl psaní považuju za geniální, a francouzský naturalismus. V poslední době mě nejvíce oslovil román Hanyi Yanagihary Malý život. 

Vedle psaní koketuju i s focením, se kterým jsem začala díky blogu. Od fotografování knih jsem se nedávno dostala k portrétům a každé focení s novým člověkem je takové malé dobrodružství. Když je řeč o dobrodružství, ráda fotím taky na cestách do zahraničí i po Česku, které se snažím podnikat co nejčastěji. Mým největším cestovatelským snem jsou severské země, nejen evropské - kromě Norska, Švédska nebo Islandu bych se ráda podívala i do Kanady. 

Jako dítě jsem bývala největší introvert na světě, teď už je to lepší. Těžko říct, jestli mě z ulity dostal věk nebo novinařina. Jsem levák, ale píšu pravou. Neumím parkovat. Když mě nenajdete v knihkupectví, budu asi někde v kavárně. Ráda si věci organizuju. Někdy je organizuju tak moc, že je pak nestíhám dělat. Jsem závislá na Instagramu a dýňové polívce. 

Zbožňuju filmy, které režíroval Aronofsky. Černou labuť považuju za jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděla. Mohla bych stále dokola poslouchat Toma Odella, Cigarettes After Sex, Birdy, Lanu Del Rey nebo Chasing Cars od Snow Patrol. Nejraději bych žila ve světě, kde je pořád podzim a kdybych byla literární postavou, byla bych pravděpodobně tak trochu Hermiona a tak trochu Bridget Jones.

Podobné

1 komentářů

  1. Anno!
    Nevím, co si mám myslet. V infoboxu máš, že je ti 22 a tady v článku máš uvedneo 21? Nepřijde ti, že jsi trošku rozdvojená osobnost? Co si z toho mají odnést tví čtenáři?
    Tohle ti neprojde.
    Bez úcty.
    Anonymní XXXA

    OdpovědětVymazat